måndag 9 juni 2008

Hur man gör sig impopulär hos en make

Idag kommer det in ett blomsterbud på jobbet.

Eftersom jag tycker att maken inte har varit så snäll på sistone så förstår jag genast vem blommorna är till.

Och eftersom han de senaste gångerna har låtit bli att skicka med ett kort, så bemödar jag mig inte ens att se efter. Jag konstaterar att det är massor av jäääättelånga rosor. Min favoritsort.

Så jag blir glad. Och ringer maken och tackar.

Efter jobbet är det sommarfest på dagis. Jag är lite sen. Maken står och pratar med ett annat par. Jag kommer in i diskussionen. Det andra paret har sin bröllopsdag idag.

"Grattis, vad kul." Säger jag.

Hustrun svarar: "Tack, och vad kul att vi har samma dag!"

Jag står som ett frågetecken. Och maken ser det på mig. Och han ler något krystat.

Och då kommer jag på det.

Det är vår bröllopsdag idag.

Fanihelvetesjävlaskit.

Nu åker jag på att klippa gräset hela sommaren.

Hur jävla dum får man vara?!

Det är ju fruar som ska ha koll på sånt här.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Om du visste så skönt det är att ha dig att kika in till...

Ett gott skratt på kvällen är rena rama energiboostern!

Kramar

Anonym sa...

Bra jobbat!! =)

Lee

Anonym sa...

Haha! Så glad jag blir :)). Jag får fortsäta att skratta hejdlöst!
Tack och jättekram!
Ewa

Anonym sa...

hahaha kul kul //Monica :)

Carina sa...

Härligt!!
Min kompis påminde mig kl.21.30 förra året....då visste jag inte om jag skulle bli sur för att S hade glömt...året innan var det min pappa som förstod att jag ville åka hem från landet till S för att fira fira??..MEN vi har en annan dag som vi firar, vår förlovnings och "träff"dag så bröllopsdagen får vara en "vanligdag" hos oss numer;)

Härligt att jag fick hitta hit:

Kramar Carina

Anonym sa...

Det är tillåtet att glömma även för fruar =)
Med tanke på din arbetsbörda och hur du stressar så är det inte alls konstigt att du glömt. Ni kansk eskulle behöva några dagar för er själva utan ungar, jobb, datorer, mobiler och människor?

kram

Anonym sa...

Hörru, du får skaffa en sån där Remember Ring som ger signaler när dagen D börjar närma sig. Lär kosta multum, men ...

;-)

Kolla här: http://www.alaskajewelry.com/remember-rings-never-forget-anniversary-p-2040.html

Anonym sa...

Ajaj, lägg in viktiga saker med påminnelsealarm i mobilen så slipper du missa nästa år. ;-)

Anonym sa...

Suck.
Vilka problem.

Tänk att såna problem har inte jag :P