onsdag 11 juni 2008

IKEA. Been there, done that, got the t-shirt.

Jag har tidigare skrivit om hur min antika spishäll "käkar" kastruller. Så allt byts ut var 4:e månad. Typ.

Och så var det ju Mors Dag och jag fick en helt ny uppsättning. I dubbel upplaga. Mycket tacksam hustru även om allt var i fel storlek.

Så jag sladdar in på IKEA idag för att byta. Och jag vet fan inte vad som gör att jag tror att jag ska vara ensam där en onsdag,kl 17.00, mitt i månaden.

För det var jag inte. Men redan när detta varuhus öppnade i denna förort så tog jag snabbt reda på planritningen. Dvs var den icke så kända hissen ligger.

Så mina besök på IKEA ser ut så här:

Parkera exakt vid utgången, dvs vid lastning och lossning. In genom kassorna, snirkla mellan lagerhyllorna, ta hissen upp dit jag ska. Hämta varorna. Ner samma väg. Betala i Själv-betalnings-kassorna. Ut och i iväg. Poff, poff färdig alltså.

Idag hade jag härdsmälta i hjärnan. Skulle inte alls upp på nåt våningsplan. Så det slutade med att jag fick knalla runt hela varuhuset innan jag kom till stekpanneavdelningen. Trängas med en massa barnvagnar (inget ont om dem) och mammor och pappor. Som inte är överens.

Och jag har skrivit det förr; varför är inte gångarna två-filiga? Så att vi som vet vad vi ska ha, och som inte håller på med nåt jävla världskrig, kan få handla snabbt.

Rösta på mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, jag gillar IKEA. Senast nu imorse funderade jag på när jag ska ha tid att åka dit och filosofera en stund,,, Finns alltid nåt fiffigt jag behöver.

Anonym sa...

Låter som du och jag skulle trivas på IKEA tillsammans!
Åka dit en helg existerar inte för då är ALLA där och går mitt i gången och helst ska de små kidsen "gå" själva också =tar ännu mer plats och står i princip still. Finns väl bättre ställen för sånt va? Vardagkväll mellan 19 och 20 är favoriten.

Anonym sa...

Vilken smart Ikea-strategi! Själv irrar jag alltid i de cirklar de vill att man ska irra i ... Men har iaf upptäckt vissa dörrar med mikropskopisk text "Genväg" på senare tiden! *Asg*