onsdag 11 juni 2008

Teckningsförklaring á la Filifjonkan.

Filifjonkan kommer hem från dagis med en jättestor teckning.

Jag ser att hon har ritat ett slott med torn. Mitt i slottet är ett fönster. Med galler. Bakom fönstret står en flicka. Från flickans huvud går det två gröna streck med varsin plupp på. Ser ut som antenner.

Det finns också en dörr. Med galler. Bredvid dörren står en obestämd figur. Utanför slottet står en annan figur. Med likadana gröna antenner med några oidentifierbara pluppar på.

Och så är det så klart blommor, himmel, gräs och en sol.

Jag frågar vad det är för människor på bilden.

"Det här är vakten som står bredvid dörren och vaktar. Och han där, som står bredvid slottet, han vill träffa flickan som är där bakom fönstergallret."

"Jamen, har du ritat gröna blommor på deras huvuden?", frågar jag.

"Men mamma, det är streck med gröna hjärtan på som sticker ut från deras huvuden."

"För dom tänker på kärlek."

DET tyckte jag var gulligt.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Sofia - SofiaFj sa...

Så gulligt, så gulligt! Man smälter litegrann sånna gånger, eller hur!?!?
/SofiaFj

Anonym sa...

gulliga filifjonkan ;) kram på dig//Monica

Unknown sa...

Vilken sötnos hon är ♥

Anonym sa...

Verkligen supergulligt! Vilket modershjärta smälter inte av sånt?! Underbart, Filifjonkan!